פאנל/ סליחה על השאלה
פאנל/ סליחה על השאלה בנושא החיים המשותפים
רבים מבתי הספר המשלבים שלנו הוקמו בזכות נשים ואנשים שחלמו ופעלו להקמת המקום:
- הורים שהיה להם חלום שהפך ליוזמה ואז למציאות
- מועצה מקומית או עירייה שהחליטה שחייבים בית ספר משלב בסביבה…
- נשות ואנשי חינוך מיוחדים שלימדו בבית הספר עוד בהיותו בית ספר צומח והיו חלק מההקמה
- מנהל.ת שעושה כברת דרך עם בית הספר
- תלמידי ותלמידות המחזורים הראשונים שגדלו זה מכבר…
אנו מציעים לפנות אליהם מבעוד מועד ולהזמין אותם למפגש עם תלמידי התיכון. מומלץ להכין עם התלמידים שאלות מראש ולשתף אותם בחשיבה לקראת האירוע.
פאנל
הזמנת מגוון דמויות לשתף בחוויה האישית שלהם. הפאנל מורכב משלב השאלות הזהות ומזמן נוסף בו ניתן לספר אנקדוטות וזכרונות מההקמה וכדומה, וכן זמן לשאלות פתוחות של התלמידים.
שאלות אפשריות:
מתי עלתה בך המחשבה להיות שותף לקהילה משלבת/ לשלוח את ילדיך לבית ספר משלב?
האם היה רגע מסוים שבו הבנת שחיים משותפים בין דתיים לחילוניים הם הנכונים עבורך?
שתפו בקושי שנתקלתם בו במהלך הדרך?
תארו את המסע שעברתם מחלום על חיים משותפים להקמה עצמה?
תארו אתגר/קונפליקט אחד משמעותי שנתקלת בו בתחילת הדרך או בהמשך?
מה בעיניך האתגר של חינוך משלב היום?
האם יש לך תחושה ששיניתם משהו בחברה הישראלית?
מה השתנה במהלך השנים בזהות בית הספר, בחברה בכלל…?
סליחה על השאלה
מפגש פנים בית ספרי בין קהילת הבוגרים (תלמידי י"ב) לקהילת הצעירים (תלמידי ז') (מתאים במיוחד לבית ספר שאליו התלמידים מגיעים מבתי ספר יסודיים מגוונים).
בפורמט אינטימי יותר בו נזמין את תלמידי י"ב למפגש עם תלמידי ז'. לקראת המפגש נבקש מתלמידי ז' לכתוב שאלות לתלמידי י"ב שנוגעות למסע שלהם בבית הספר (בהקשר של החיים המשותפים).
*חשוב לסנן מראש שאלות לא מותאמות ורצוי להוסיף שאלות לדוגמה:
- מה הרווחת מלמידה בבית ספר משלב?
- האם עברת שינוי ביחס לבית בעקבות מפגש עם זהויות שונות?
- מה קשה לך, האם יש לך תחושה של הפסד בגלל הבחירה בבית הספר הזה?
- לו יכולת לחזור אחורה בזמן- האם היית בוחר.ת בדרך זו שוב?
- האם יש לך חברים מקבוצות הזהות האחרות? האם היו לך אתגרים סביב זה?
המפגש עצמו יתקיים במתכונת "סליחה על השאלה" עם השאלות המוכנות מראש.